La sediul Ministerului Educației și Cercetării, a fost semnat protocolul de colaborare, în vederea stimulării lecturii în grădinițe și în familie, între Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Ministerul Culturii. Programul este înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.
Cu aceeași ocazie, a fost lansat online programul național „Citește-mi 100 de povești!”, care își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie, în care sunt implicate mai multe edituri și grupuri editoriale, printre care: Art, Humanitas, Nemira, Litera, Trei, Corint.
Copiii vor avea, astfel, oportunitatea de a participa la ateliere de lectură, vor avea posibilitatea să-și dezvolte atenția, vocabularul, imaginația și – ceea ce este cel mai important – motivația pentru învățare. ”Citește-mi 100 de povești!” se adresează, în special, copiilor ce provin din familii defavorizate.
Obiectivul pe care și-l propune acest program este ca, în următorii cinci ani, toate grădinițele publice din România să devină Grădinițe Bibliotecă, adevărate insule de lectură și cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniță să primească acest statut, directorul acesteia va dezvolta și va implementa, se spune în comunicatul organizatorilor, alături de echipa sa de profesori de învățământ preșcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitați care să le citească celor mici. OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literație, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenția și de a le stimula curiozitatea. Grădinițele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită și în format digital, iar copiii vor primi cărți pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie.
„Reducerea inechității este una dintre cele mai importante provocări ale educației. Cele mai eficiente măsuri sunt cele care se iau încă din primii ani de viață ai copilului. De aceea, este esențială asigurarea unei educații de calitate în creșe și grădinițe, sprijinind inclusiv familia pentru a putea oferi copiilor sprijinul necesar.
În Proiectul „România Educată”, atât echitatea, cât și educația timpurie sunt domenii cheie, cu obiective și soluții specifice. Proiectul OvidiuRo transformă aceste deziderate în practică, insuflând copiilor dragostea pentru lectură. Îi felicit pe organizatori pentru această idee minunată!”, a declarat Ligia Deca, consilier prezidențial (Departamentul Educație și Cercetare).
La rândul său, Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației și Cercetării a spus: „Înlăturăm barierele din calea educației, ajutând preșcolarii să acceseze modalități moderne de educație, indiferent de mediul din care provin. Mulți copii nu învață din cauza sărăciei, discriminării, sau accesului redus la mijloace de învățare. Acești copii părăsesc școala înainte de a dobândi abilitățile și cunoștințele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de școală și vor da startul esențial în viață”.
„Suntem încântați că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educația timpurie este cheia unei societăți educate, care își valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile și nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construiește astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii. Mulțumim OvidiuRo că valorifică potențialul preșcolarilor și că rămâne pe acest drum al implicării” a spus și Bogdan Gheorghiu, ministrul Culturii.
Nu în cele din urmă, Maria Gheorghiu, președintele Asociației OvidiuRo, a spus: „Vrem să ne asigurăm că fiecare copil, în prima zi de școală, va cunoaște cel puțin 100 de povești, având astfel premisele necesare învățării citit-scrisului și o fundație solidă pentru succesul în viață. Suntem recunoscători partenerilor din mediul privat, care aleg să susțină educația timpurie și să contribuie astfel la dezvoltarea viitoarelor generații de cititori și îi invităm cu drag să ni se alăture pe toți cei care cred în puterea educației”, a declarat, la rândul său.