Cea mai importantă competiție de esports din România, Esports Kings, dedicată jucătorilor casual, organizată de NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, a atras, în perioada 16 iunie-16 iulie 2023, peste 8.000 de spectatori, în șapte centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle: Promenada Mall, Ploiești Shopping City, Brăila Mall, City Park Constanța, Shopping City Timișoara, Promenada Sibiu; semifinala și finala au avut loc la Mega Mall București.
Au participat 390 de echipe, care s-au întrecut în competiții video de renume, precum Counter-Strike (Global Offensive și League of Legends), totalizând 68 de ore de joc. Premiul de 15.000 euro a fost împărțit între primele patru echipe. Mai mult de 6.000 de utilizatori s-au înregistrat la Esports Kings. Ca expunere în social media, competițiile au ajuns la 5,6 milioane de persoane.
Organizatorii subliniază că „Esports Kings a beneficiat de prezența unora dintre cei mai cunoscuți influenceri și jucători profesioniști de esports din România: Jaxi, imoGen, iSilent, zaSami, Ketaminol și Andreas.
Printre partenerii Esports Kings s-au numărat: Vodafone, Procter & Gamble și KFC, BCR și PRO TV, care a transmis competițiile live pe platforma voyo.ro.
Esports Kings este un eveniment al cărui partener principal este NEPI Rockcastle, organizat de Dăescu Borțun Olteanu și Nexus Gaming”.
Misiunea de a sprijini digitalizarea comunităților, de a educa și de a impulsiona progresul
Roxana Baias, Group Head of Marketing, NEPI Rockcastle: „Succesul campionatului Esports Kings, raportat la numărul de spectatori și vizibilitatea creată pentru partenerii evenimentului, ne-a depășit cu mult așteptările. Mii de oameni au venit în centrele noastre comerciale pentru a asista la competiții și a se întâlni cu cei mai importanți influenceri de gaming ai generației Z. Aceștia au, în total, câteva milioane de urmăritori în România, pe toate canalele, fapt care a ajutat la amplificarea semnificativă a vizibilității evenimentului, prin efectul de halo digital al rețelelor sociale și prin intermediul fenomenului word-of-mouth. Noi numim mall-ul drept cel de al cincilea canal de comunicare. El depășește cele patru canale clasice – TV, radio, print, digital – în special pe piața greu de atins a generației Z, pentru a promova servicii și produse. Gen Z reprezintă un public țintă cheie pentru partenerii noștri, deoarece acest grup demografic de vârstă va forma cea mai mare componentă a viitoarelor piețe de consum. Ei influențează deja puternic modul în care se fac cheltuielile și se alocă bugetele, în familiile lor.”
Bogdan Țurcanu, Head of Marketing, Pro TV: „Am observat amploarea pe care fenomenul esports a luat-o în România și în regiune, cu un public țintă din generația Z care este foarte relevant pentru serviciul nostru de streaming online, VOYO. Obiectivul PRO TV este de a crește gradul de conștientizare a VOYO într-o comunitate care este foarte loială și care are încredere în brandurile care le înțeleg universul. Disponibilitatea pe scară largă a turneului Esports Kings pe platformă a fost, de asemenea, o oportunitate de testare foarte bună pentru produs, deoarece VOYO a oferit utilizatorilor posibilitatea de a se bucura de eveniment oriunde și de a deține controlul, pe orice dimensiune de ecran posibilă.”
Ruxandra Rău, Director Brand & Marketing Communication, Vodafone România: „Sponsorizarea de către Vodafone a industriei românești de esports este determinată de misiunea noastră de a sprijini digitalizarea tuturor comunităților noastre, de a educa și de a impulsiona progresul. Ne numărăm printre primii investitori în industria locală de esports, prin sponsorizarea directă a peste 30 de astfel de evenimente. Suntem un brand cu o etică și o responsabilitate socială puternică, care caută să sprijine tinerii din comunitățile noastre, să reducă decalajul digital și să educe în orice ecosistem, inclusiv în cel al jocurilor. Salutăm toate inițiativele care, asemenea Esports Kings, susțin viziunea noastră.”
Ileana Cociaș, Senior Brand Director, Procter & Gamble: „Considerăm că segmentul de gameri este cel mai dinamic dintre publicurile țintă ale brandului Old Spice (18-24 de ani). Esport Kings ne-a oferit ocazia perfectă de a-i implica într-un mod neintruziv, ceea ce este foarte greu de realizat pentru un brand cu expunere locală. Îmbinarea dintre spațiul fizic (centrele comerciale în care acest public își petrece timpul) cu activitatea lor preferată, precum și transmisia în direct a finalei au creat un cadru natural de comunicare.”