În mod reflex și nițel școlărește, nevoii mereu aduse în discuție de modele pentru tineri îi răspundem cu trimiteri la nume și fapte mărețe, însă din lumi și timpuri inaccesibile nouă și de aceea destinate să rămână mereu livrești. Din ce avem la-ndemână în jur, îi băgăm în seamă preponderent pe negativi și le dăm cu atât mai multă atenție, cu cât repetăm că ei nu trebuie luați ca modele. Dar oameni demni de a fi urmați de tineri – dacă nu în ce fac, atunci în felul cum abordează lumea și cum își urmăresc ideile – există foarte aproape sau pot fi aduși aproape. Este ceea ce-și propune, în esență, campania „Care este Everestul tău?”. Reperele spațiale pe care se desfășoară sunt neobișnuite: mai multe licee bucureștene și Munții Himalaya. Sunt două expediții concomitente, interconectate. Au pornit în același timp. Expediția Montană Everest 2014 – Tiberiu Pintilie, Adrian Fako, Oana Harabagiu – este în drum spre Everest. Ei formează cea mai tânără echipă românească din istorie pornită cu acest țel. În același timp, au pornit propria expediție și mai mulți elevi de la liceele și colegiile Cervantes, Neculce, Energetic, Sfântul Sava. Este o expediție a cunoașterii de sine, a ascensiunii spre dobândirea încrederii și a conștiinței propriei valori, o expediție spre ceea ce poate va deveni carieră. Ideea fundamentală este absolut educativă: nevoia cultivată, urmată rațional, de a atinge un punct cât mai înalt în viață – un Everest. Susținerea foarte largă la nivel guvernamental, preuniversitar, universitar, sportiv, artistic, de cercetare și de business autentifică seriozitatea demersului: Ministerul Tineretului și Sportului, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Universitatea Româno-Americană, o serie de companii. Elevii sunt îndrumați de profesori, de psihologi. „Vârsta adolescenței este cea mai potrivită pentru a-ți seta anumite obiective”, spune psihoterapeutul Romelia Dragnea. Ministrul Tineretului și Sportului, Gabriela Szabo, ambasador al proiectului, apreciază că „România are nevoie de modele din domenii diferite de activitate, modele care să promoveze valorile noastre”. Prin propriile exemple de ascensiune spre performanță specifică, susțin campania David Neacșu, Dumitru Prunariu, Smiley, Tudor Chirilă.
Derularea campaniei „Care este Everestul tău?”, a ascensiunii montane, poate fi urmărită pe www.everestromania.ro, facebook www.facebook.com/ EverestRomania. Inițiatorii campaniei precizează că, la rândul său, orice doritor poate să devină sursă de inspirație pentru cei din jur, răspunzând cu propriul exemplu la întrebarea-temă, pe http://www.everest romania.ro/tu/. (F.A.)
Derularea campaniei „Care este Everestul tău?”, a ascensiunii montane, poate fi urmărită pe www.everestromania.ro, facebook www.facebook.com/ EverestRomania. Inițiatorii campaniei precizează că, la rândul său, orice doritor poate să devină sursă de inspirație pentru cei din jur, răspunzând cu propriul exemplu la întrebarea-temă, pe http://www.everest romania.ro/tu/. (F.A.)