Campania „Citește românește”, de promovare a cărții românești

FLORIN ANTONESCU

La inițiativa Ministerului Culturii, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației Editorilor din România, a fost lansată Campania de promovare a cărților românești „Citește românește”.

Scopul campaniei „este de a promova cărțile autorilor autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între aceștia și cititorii lor” și de a crește consumul de carte, în general. Inițiatorii campaniei semnalează că România se situează „pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franța, 430 de milioane”.

În cursul campaniei, pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2100 de titluri provenind de la peste 1100 de autori din domenii variate: ficțiune, istorie, economie, cărți pentru copii etc. Pe pagina dedicată campaniei „Citește românește” de pe site-ul eMAG, cititorii au la dispoziție topuri de carte românească și o secțiune cu cele mai noi apariții. 

Bogdan Gheorghiu, ministrul culturii: „Unul dintre primele obiective pe care mi le-am propus la preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să găsim pârghiile pentru creșterea consumului de carte românească și a numărului de cititori. Deși am fost încetiniți în implementarea unor proiecte, de situația neprevăzută creată de pandemie, reușim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfășurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania Citește românește, dorim să promovăm autori români și să convingem din ce în ce mai mulți oameni să cunoască și să citească cărți ale scriitorilor, poeților, autorilor noștri, în general. Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre, punând la dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească și să o facem cunoscută publicului larg. Mulțumesc, pe această cale, partenerilor și tuturor scriitorilor și personalităților care se alătură acestui demers de promovare. Putem să arătăm autorilor noștri o adevărată apreciere cumpărându-le cărțile, citindu-le și vorbind despre ele”.

Iulian Stanciu, CEO al eMAG: „Prin programele desfășurate de Fundația eMAG susținem atât copiii olimpici români, care au rezultate deosebite în competițiile internaționale, cât și copiii din comunitățile defavorizate, aflați în prag de abandon școlar. Însă, noi credem că, la baza educației, stă lectura. De aceea, ne alăturăm inițiativei Ministerului Culturii de a susține cartea și scriitorii români. Ne bucură faptul că instituțiile statului caută din ce în ce mai mult soluții digitale și suntem pregătiți să ne punem cunoștințele și infrastructura la dispoziție pentru a susține astfel de demersuri ori de câte ori va fi nevoie”.

Grigore Arsene, președintele Asociației Editorilor din România: „Piețele de carte mature se bazează, în principal, pe cărțile autorilor autohtoni. România este una dintre excepțiile Europei, din acest punct de vedere, și este în interesul întregului lanț editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărților autorilor români este un pas foarte bun către așezarea lucrurilor pe drumul lor firesc”.

Uniunea Scriitorilor din România, prin președintele ei, prof. univ. dr. Nicolae Manolescu, susține Campania și subliniază importanța cărților de autori români, validați de critica literară, formând scara de valori a literaturii contemporane.