Atragerea fetelor către domenii și cariere băiețești

Un proiect internațional pentru orientarea în carieră a elevilor de gimnaziu și a celor de liceu, în special a fetelor către discipline din domeniile STEM²D (știință, tehnologie, inginerie, matematică, manufactură, design), considerate în mod stereotip în general „pentru băieți”, este WiSTEM2D – Women in Science, Technology, Education, Mathematics, Manufacture and Design. La noi în țară, este derulat de organizația educațională Junior Achievement România în parteneriat cu compania Johnson & Johnson; a fost lansată ediția a treia. Vor fi angrenați 8.000 de elevi din clasele V-XII de la peste 200 de școli din întreaga țară. Vor lucra hibrid, cu 260 de profesori și voluntari de la Johnson & Johnson, cu materiale educaționale în versiune digitală, disponibile gratuit. Participarea este la nivel de clase. Elevii și profesorii au de ales (formularea aparține inițiatorilor) „din peste 10 activități în limba română și peste 40 activități în limba engleză. Voluntarii J&J vor contribui cu expertiza lor profesională în domeniile de activitate ale companiei, vorbind despre activitatea lor de zi cu zi, despre motivațiile și satisfacțiile lor profesionale”.

Ioana Nainer, Patient Engagement, Advocacy & CSR Lead, Johnson & Johnson România: Johnson & Johnson susține femeile de peste 130 de ani oferind instrumente, resurse și oportunități pentru a avea succes la locul de muncă și acasă. Credem în puterea femeilor de a conduce și de a inova și vom continua să susținem și să accelerăm dezvoltarea liderilor femei. Încă de la lansarea în 2018 a iniţiativei WiSTEM2D în România ne-am propus să îi imprietenim pe cei mici cu ştiinţa şi să aducem în atenţia lor teme importante care încurajează interesul fetelor pentru inovaţie şi dorinţa de învăţare prin joacă. Dorim să creştem reprezentarea femeilor în domeniile STEM2D, iar obiectivul nostru până în 2025 este să sprijinim şi să inspirăm peste 2 milioane de fete la nivel global prin programul educaţional WiSTEM2D”.

Activitățile STEM²D, „documentate și realizate de specialiști în educație și profesioniști din ariile #STEM²D, sunt caracterizate de o abordare interdisciplinară, integrată și centrată pe elev, care presupune utilizarea unor practici pedagogice. Principiile care stau la baza elaborării lor transformă procesul de învățare într-unul mai atractiv, mai constructiv, mai eficient și stimulează dorința elevilor de a investiga, raționamentul logic, gândirea creativă, capacitatea de a rezolva probleme și spiritul de colaborare”. Detalii, la https://jar.ro/virtual-wistem2d.

Distribuie acest articol!