Academie de pregătire a profesorilor pentru folosirea instrumentelor digitale

Programul „Academia Profesorului Digital” își propune să pregătească profesori pentru a învăța și a folosi la clasă instrumente ale educației digitale. Organizatoare este Alianța pentru Educație Remedială (AER), în parteneriat cu administrații publice locale, cu inspectorate școlare și cu case ale corpului didactic. AER este o inițiativă non-profit a patru entități cu activitate în domeniul educației: Kinderpedia – soluția digitală completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe, Brio® – platformă de testare și evaluare standardizată, Magic School – un grup de inițiativă voluntară în sprijinul educației remediale și Livresq, platforma de creare de conținut educațional interactiv.

După cum o definesc inițiatorii, „Academia Profesorului Digital este un program gratuit, disponibil tuturor profesorilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, inclusiv directorilor și personalului nedidactic. Pentru a se înscrie și a participa la sesiunile de învățare, profesorii trebuie să completeze individual formularul următor, https://www.aer.school/academia-profesorului-digital sau să organizeze înscrierea pentru una sau mai multe instituții de învățământ din același județ.

Programul Academia Profesorului Digital cuprinde patru sesiuni de formare, ce se derulează pe parcursul a patru săptămâni. Cursurile se desfășoară în sistem hibrid, atât cu prezență fizică, dar și online, și sunt susținute de specialiști cu experiență vastă în educație digitală și în pregătirea cadrelor didactice. Profesorii vor avea la dispoziție webinare live, instrumente de e-learning, interactive, pe care le pot accesa asincron, iar la final le vor fi recunoscute cunoștințele și competențele dobândite în cadrul formării profesionale”.

Acțiunile Academiei Profesorului Digital au ajuns la a treia ediție, Brașov, 12 februarie, după edițiile de la Tulcea și Buzău.

Marcel Bartic, coordonator Academia Profesorului Digital

Pe marginea ediției brașovene, Marcel Bartic, coordonatorul programului, subliniază: „Ne aflăm într-un moment în care tehnologia a devenit principala modalitate de funcționare în toate domeniile, inclusiv în cel educațional. Trecerea forțată a educației în mediul online a avut un impact major asupra elevilor, dar și a profesorilor, care au fost nevoiți să se adapteze și să dezvolte noi modalități de predare și învățare, prin intermediul unui ecran. Programul nostru a fost dezvoltat pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și pentru a contribui la un parcurs benefic în procesul academic al elevilor. Ne bucurăm de interesul ridicat pe care l-am observat în rândul profesorilor, directorilor de școli, al inspectoratelor școlare și autorităților locale, care sprijină astfel de inițiative menite să contribuie la dezvoltarea sistemului educațional din România.”

Allen Coliban, Primarul Municipiului Brașov

Allen Coliban, primarul municipiului Brașov: „O astfel de inițiativă nu poate fi decât binevenită, într-un moment în care pandemia a forțat o digitalizare accelerată a tuturor domeniilor, dar mai ales a școlii. Pe termen lung, acest lucru este benefic, însă pe termen scurt, există încă probleme de adaptare la acest sistem, nu numai în ceea ce privește școala. Dar pentru că vorbim de școală, desigur că astfel de cursuri, care să le ofere profesorilor unelte prin care să își facă orele mai atractive și mai eficiente, sunt benefice. Sunt absolut convins că aceste stagii de formare le vor fi utile și după ce vom ieși din această perioadă de pandemie.”

Distribuie acest articol!