Abilități educative ale părinților în folosul copiilor

Pentru consolidarea legăturilor afective dintre membrii familiei (părinte-copil, părinte-părinte, copil-copil) și dintre familie și școală, Agenția Națională Antidrog (ANA) continuă implementarea proiectului național „Eu și copilul meu”.

Obiectivul proiectului îl constituie „prevenirea consumului de droguri, inclusiv tutun, alcool și substanțe noi psihoactive, în rândul grupurilor vulnerabile, prin creșterea nivelului de sensibilizare și responsabilizare a familiilor, în vederea oferirii de modele pozitive copiilor”.

Proiectul cuprinde nouă activități interactive cu participarea părinților, pentru informare, educare și conștientizare cu privire la efectele consumului de droguri:

  • Să facem cunoștință
  • Nevoile copilului meu
  • Ce fel de părinte sunt?
  • Cum comunicăm eficient cu copiii
  • Cum controlăm conflictele din familie
  • Cum stabilim reguli și pedepse
  • Cum supraveghem anturajul copilului
  • Cum afectează familia consumul de tutun, alcool și droguri
  • Gala de absolvire

Dezvoltarea rolului proactiv al familiilor în viața copiilor

Inițiatorii subliniază că „prin derularea acestor activități, Agenția Națională Antidrog urmărește dezvoltarea rolului proactiv al familiilor în viața copiilor, în vederea formării sau întăririi abilităților pentru creșterea influenței factorilor de protecție și reducerea influenței factorilor de risc în consumul de droguri.

Activitățile sunt realizate de reprezentanții ANA sau de cadrele didactice formate special în acest sens. Din anul 2018 și până în prezent, au participat în proiect 4359 părinți și 487 cadre didactice formate de către specialiștii ANA.

Eu și copilul meu are la baza proiectul spaniol Protego, implementat de către Agenția Națională Antidrog în anul 2007. Activitățile propuse sunt validate științific, iar modificările care apar față de proiectul inițial se datorează adaptării la realitățile românești”.

Criterii prioritare de selectare a părinților

  • Părinți ai copiilor din ciclul secundar (clasele V-VII), cu vârsta între 10 și 14 ani
  • Părinți care provin dintr-un mediu socio-economic defavorizat – grupuri vulnerabile (beneficiari ai ajutorului social, șomeri, fără venituri etc)
  • Părinți la risc (abilități educative și de gestionare familială scăzute) sau cu copii la risc (probleme de adaptare și randament școlar scăzut, probleme precoce sau persistente de comportament, care nu necesită în mod special o intervenție terapeutică)
  • Familii cu conflicte sau în care există consum frecvent de tutun și alcool
  • Nivelul de educație de minim, patru clase primare absolvite.

Distribuie acest articol!