Potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), rata abandonului în liceele din țara noastră și în învățământul profesional a crescut de la 1,7% la 2,1%, în anul școlar 2021-2022.
Astfel, potrivit INS, în anul școlar 2022-2023, care tocmai s-a încheiat, populația școlară a fost de 3,472 milioane elevi și studenți, cu 23.000 mai mica decât în anul școlar/universitar anterior.
Asta în condițiile în care raportul publicat anul trecut, ce face referire la anul școlar anterior, arăta o creștere de 1.200. De asemenea, numărul absolvenților (elevi și studenți) a fost 503.500, în creștere cu 5,7% comparativ cu anul școlar/universitar precedent. Raportul anterior arăta o scădere de 7,5%.
În ceea ce privește cadrele didactice, în același an școlar care s-a încheiat, numărul acestora a fost de 240.700, datele INS arătând că raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost 14 elevi/studenți la un cadru didactic.
Datele INS mai arată că Majoritatea profesorilor sunt femei, ponderile fiind de 68,3% la învățământul profesional și ajungând la 99,7% la antepreșcolar și preșcolar. În zona preuniversitară se observă un procent de 82,8%.
De asemenea, atât în învățământul preuniversitar, cât și în cel superior, preponderente au fost absolventele, în număr de 265.000, reprezentând 52,8%, în 2022-2023.
Datele mai arată că circa jumătate dintre absolvenți au frecventat cursurile filierei teoretice (52,1% din totalul absolvenților), 39% pe cele din filiera tehnologică, iar 8,9% au urmat cursurile liceelor din filiera vocațională.