700 dintre candidații la concursul de directori, instruiți de 470 de mentori din business

700 dintre candidații la concursul de directori, instruiți de 470 de mentori din businessRadu Szekely, consilier al Ministrului Educației și cicepreședinte al Comisiei de Organizare a Concursului Național pentru Directori a răspuns la principalele întrebări avute de candidații pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din școli, în cadrul unui eveniment organizat de Asociația pentru Valori în Educație (AVE).

„Anul acesta, am gândit componența comisiei de interviu dintr-o perspectivă prin care să putem identifica cei mai buni manageri de școală, a declarat Szekely. Pentru mine, un director de succes este unul care nu doar face o școală nouă sau aduce îmbunătățiri la cea existentă, ci este acela care reușește să țină prezenți toți copiii, reușește să își motiveze colegii să gândească spre viitor și aduce îmbunătățiri pentru starea de bine a elevilor și a colegilor săi. Un management strategic potrivit pentru secolul 21 înseamnă să știi să implici toate resursele de care dispui în așa fel încât școala ta să fie una performantă.”

Potrivit unui comunicat al Asociației pentru Valori în Educație, AVE derulează, în această perioadă, pentru candidații care au trecut în a doua etapă de selecție a concursului, un program gratuit de pregătire, alcătuit din trei module, care include sesiuni de lucru dezvoltate cu ajutorul experților de la Academia de Leadership și Management Școlar și a reprezentanților din mediul de business.

Modulele programului se referă la instruirea privind mindsetul și rolul unui director de școală, identificarea adevăratelor provocări ale comunității și construirea soluțiilor, dar și sfaturi pentru prezența la interviu. La aceste sesiuni participă 700 de candidați din întreaga țară, care primesc mentorat de la 470 de lideri din business pentru pregătirea Planul Strategic, se mai spune în comunicatul AVE.

În a doua etapă de selecție, candidații vor fi evaluați pentru capacitatea de a identifica corect problemele școlii și, desigur, de a veni cu soluțiile. În egală măsură, vor fi apreciate concizia în prezentare și capacitatea de sintetizare a informației.

În cul în care candidații se prezintă în echipă, recomandarea este să colaboreze și chiar pot să prezinte aceeași analiză SWOT. Diferențele de evaluare se vor face în funcție de abordarea situațiilor specifice, din perspectiva poziției pe care își dorește fiecare să o ocupe. Persoanele care candidează atât pentru funcția de director, cât și pentru cea de director adjunct vor participa la câte o probă de interviu pentru fiecare poziție.

Proba dedicată situațiilor problematice va fi adaptată pentru fiecare unitate de învățământ în parte, iar subiectele vor fi particularizate de comisie în funcție de specificul școlii pentru care se organizează concursul. În ceea ce privește evaluarea competențelor digitale, prin această probă se va urmări modul în care candidații știu să folosească resursele tehnologice, respectiv Word și Excel din pachetul Microsoft Office, precum și emailul.

În premieră, anul acesta, din comisiile de concurs fac parte și reprezentanți ai mediului de afaceri. Mai concret, un număr de 300 de astfel de reprezentanți ai mediului de business iau parte la selecția prin expertiză. Interviurile nu vor fi afectate de contextul pandemic și se vor desfășura cu prezență fizică și cu respectarea tuturor măsurilor de igienă în vigoare, fiind exceptate și replanificate acele persoane care au fost depistate pozitiv, la momentul susținerii interviului.

Pentru a fi considerat admis, un candidat trebuie să obțină cel puțin 7 puncte din 10. Directorii admiși își vor ocupa fotoliile din data de 10 ianuarie 2022.